Pages

Labels

seo (16) seo derrsleri (16)

Perşembe, Aralık 20, 2012

Kısaca SEO


Kısaca maddeler halinde bir siteye nasıl SEO uygulanabilir sorusunu cevaplayacağım.  Sitenin temel birkaç yapısına uygun Seo çözümlerini listeleyeceğim. Anahtar kelime, sayfa özellikleri, site-domain ilişkisi, iç linkler hakkında Seo’ya uyulması gerekenleri detaylıca anlatacağım. Detaya aşırı inmeden en iyi şekilde anlaşılabilecek biçimde açıklayacağım.
Anahtar kelime kullanımına dair
  • Sayfa başlığında site için önemli anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
  • Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı.
  • Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, alakalı olmalı.
  • Heading One parametresi işaretlenmiş anahtar kelimelerle kullanılmalıdır. Wikipedia
  • Alan adında anahtar kelime bulunması.
  • Sayfa adreslerinde anahtar kelime bulunmalı.
  • H2, H3 parametreleri ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı.
  • Sayfa görselinin <alt> ve <title> etiketleri ile açıklanması, tanımlanması gerekli.
  • Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> etiketleri ile işaretlenmeli.
  • Her bir sayfadaki Meta description etiketinde anahtar kelimeler de içeren açıklama kullanılmalı.
  • Her bir sayfadaki Meta keywords etiketinde anahtar kelimeler içeren açıklama kullanılmalı.
Sayfa özellikleri için SEO
  • Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi
  • Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi
  • Sayfaların yaşı
  • Linklerin kırık olmaması
  • İndekslenebilir içeriğin oranı
  • Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntı olmamalı, vb)
  • Güncelleme frekansı
  • Site URL’sinde kullanılan / adedi (4u geçmemeli)
  • Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı kullanımlar, eş anlamlılar vb de sayfada gösterilebilir)
  • Sitenin HTML doğruluğu
Site-Domain özellikleri için SEO
  • Sitenin global olarak aldığı linkler, sitenin global popülaritesi
  • Sitenin yaşı
  • Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu
  • Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
  • Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı
  • Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link açıklaması olarak kullanımı)
  • Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi vb (Aranan kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb rate’leri ile arama sonucunda sıralama sonuçlarının değişmesi)
  • Google tarafından sitelere verilen manuel otorite – ağırlık önceliği (Wikipedia, Amazon, vb siteler için)
  • Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
  • Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı
  • Site – domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
  • Google Webmaster Central’da sitenin konfirmesi
İç linklerin özellikleri için SEO
  • Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu – <a href=”"> link açıklaması </a>
  • Link veren sitenin popülerliği
  • Link veren sitenin içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
  • Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
  • Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması gerekli) gittikçe önem kazanıyor. 3-4 ay minimum.
  • Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda olması
  • Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
  • Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
  • Link veren sitelerin domain uzantıları (edu ve gov ‘a güven var)
  • Pagerank eskisi gibi SERP ‘de yukarda çıkma nedeni değil

0 yorum:

Yorum Gönder