Kısaca maddeler halinde bir siteye nasıl SEO uygulanabilir sorusunu cevaplayacağım. Sitenin temel birkaç yapısına uygun Seo çözümlerini listeleyeceğim. Anahtar kelime, sayfa özellikleri, site-domain ilişkisi, iç linkler hakkında Seo’ya uyulması gerekenleri detaylıca anlatacağım. Detaya aşırı inmeden en iyi şekilde anlaşılabilecek biçimde açıklayacağım.
Anahtar kelime kullanımına dair
- Sayfa başlığında site için önemli anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
- Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı.
- Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, alakalı olmalı.
- Heading One parametresi işaretlenmiş anahtar kelimelerle kullanılmalıdır. Wikipedia
- Alan adında anahtar kelime bulunması.
- Sayfa adreslerinde anahtar kelime bulunmalı.
- H2, H3 parametreleri ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı.
- Sayfa görselinin <alt> ve <title> etiketleri ile açıklanması, tanımlanması gerekli.
- Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> etiketleri ile işaretlenmeli.
- Her bir sayfadaki Meta description etiketinde anahtar kelimeler de içeren açıklama kullanılmalı.
- Her bir sayfadaki Meta keywords etiketinde anahtar kelimeler içeren açıklama kullanılmalı.
Sayfa özellikleri için SEO
- Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi
- Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi
- Sayfaların yaşı
- Linklerin kırık olmaması
- İndekslenebilir içeriğin oranı
- Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntı olmamalı, vb)
- Güncelleme frekansı
- Site URL’sinde kullanılan / adedi (4u geçmemeli)
- Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı kullanımlar, eş anlamlılar vb de sayfada gösterilebilir)
- Sitenin HTML doğruluğu
Site-Domain özellikleri için SEO
- Sitenin global olarak aldığı linkler, sitenin global popülaritesi
- Sitenin yaşı
- Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu
- Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
- Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı
- Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link açıklaması olarak kullanımı)
- Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi vb (Aranan kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb rate’leri ile arama sonucunda sıralama sonuçlarının değişmesi)
- Google tarafından sitelere verilen manuel otorite – ağırlık önceliği (Wikipedia, Amazon, vb siteler için)
- Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
- Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı
- Site – domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
- Google Webmaster Central’da sitenin konfirmesi
İç linklerin özellikleri için SEO
- Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu – <a href=”"> link açıklaması </a>
- Link veren sitenin popülerliği
- Link veren sitenin içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
- Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
- Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması gerekli) gittikçe önem kazanıyor. 3-4 ay minimum.
- Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda olması
- Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
- Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
- Link veren sitelerin domain uzantıları (edu ve gov ‘a güven var)
- Pagerank eskisi gibi SERP ‘de yukarda çıkma nedeni değil
0 yorum:
Yorum Gönder