Pages

Labels

seo (16) seo derrsleri (16)

Pazar, Aralık 23, 2012

İçerik Temelli Seo


SEO ile uğraşan herkes için sitesine güncel içerik yükleyerek bütün arama motorlarına göre o siteyi canlı tutmak oldukça zahmetlidir.  2012 yılında SEO, içerik yaratıcılığı, içerik kusursuzluğu ve içerik pazarlama kavramlarına bugüne kadar hiç olmadığı derecede önem vermektedir. Esas odak noktası, resim, video, grafik, metin, ses, vs. gibi her türde benzersiz içerik yaratmaktır. 2011 yılındaki Panda güncellemeleri dâhil Google, daha önce içeriğe hiç bu kadar önem vermemişti.
İçerik pazarlaması ve sosyal medya varlığı SEO için yeni kavramlar değildir ancak her zaman diğer bütün SEO unsurlarıyla birlikte SEO’yu besleyen öğelerdir. Önceden SEO’ya uygun içerik olsun olmasın sayfalar ilk sıralarda yer alabilmekteydi. Ancak 2012 ile birlikte bu ayrıma varan Google, gerçekten nitelikli içeriğe sahip olduğunu düşündüğü siteleri üst sıralara çıkararak onları ödüllendirme yoluna gitmektedir.
Yani, düzenli özgün ve nitelikli içerik girmek, SEO için doğru bir başlangıçtır. Ancak sadece iyi içerik yeterli değildir, çünkü arama motorları sosyal medya gibi başka faktörlere de bakarlar. Yani bu içerik (link), daha iyi bir destek ve büyük bir etki için sosyal medya platformlarında paylaşılmalıdır. Paylaşılan içeriğin çevresinde şekillenen diyaloglar, sitenize güven ve otorite sağlar. Bunun yanında yapılan olumlu yorumlar da sitenizin saygınlığını artırır ve arama motorlarının dikkatini çeker.
Herhangi bir platformda herhangi bir biçimde sizin tarafınızdan yaratılan veya paylaşılan içerik, webdeki verilerinize eklenir. Sizin tarafınızdan yaratılıp paylaşılan bu veri, birleştirilmiş link alır ve online kimliğiniz haline gelir. Sosyal sinyaller, sitenizin saygınlığına eklenir ve bu online saygınlık SEO açısından siteniz için çok önemlidir. Gerçek hayatta “Düşündüğünüz kadar varsınız” sözü, internet dünyasında “Paylaştığınız kadar varsınız” şeklinde ifade edilebilir.
Yalnız şöyle bir yanlış algı oluşmaya başladı ki, Google da bunun önlemlerini yakın zamanda aldı. Sosyal medya sadece Facebook veya Twitter’dan ibaretmiş gibi düşünülüyor. Oysa bunların yanında alanınızdaki blog sitelerini takip etmek, daha önceki yazımızda belirttiğimiz misafir bloglama yöntemini kullanarak sosyal alanda tanınırlılık kazanmak, başka sitelere girip yorumlar yapmak gibi çok başka önemli faktörler de mevcuttur. Özellikle son zamanlarda Google’ın ayrıcalık tanıdığı Google+ ağını doğru şekilde kullanmak da SEO alanında size fayda sağlayacaktır.
SEO, işinizi online olarak kurmaya benzer ve gerçekte bir iş kurmanın unsurları nelerse internet dünyasında da bu durum aynıdır. SEO bu unsurların altını çizmek için yardımcı olmaya çalışır. 2012 yılında da SEO’nun altını çizdiği en önemli unsur nitelikli ve özgün içeriktir. Geçen haftalarda da yazmış olduğumuz Google’ın önümüzdeki aylarda uygulayacağı yaptırımlarla ilgili yazımızda çok fazla SEO unsuru taşıyan sitelerden ziyade, özgün ve kaliteli içeriklerin yer aldığı sitelerin artık ön plana çıkacağından bahsetmiştik.
Yukarıda sıraladığımız tüm bu nedenlerden ötürü, sitenizin içeriklerini yeterli bulmuyorsanız hemen iyileştirmeye başlayın. Bu sene SEO için İÇERİK senesi olacağa benziyor…

0 yorum:

Yorum Gönder